2022-02-04 Utbildningsmaterial/tjänster

Så kommer du i gång inne i STR Hjälpcenter

STR Hjälpcenter innehåller stöd och hjälp kopplat till aSTRa WEB. Innehållet fylls successivt på, och nu täcker hjälpcentrat även in ekonomiska frågor kopplat till bland annat fakturor och STR:s webbutik.

En stor möjlighet med STR Hjälpcenter är att du som användare kan skapa och följa ärenden som landar hos vår helpdesk. I den här artikeln lär vi dig mer om hur du går tillväga.

Förra året lanserades STR Hjälpcenter som innehåller stöd, hjälp och tips gällande aSTRa WEB. Tanken med STR Hjälpcenter, som du hittar genom att klicka här, är att öka såväl transparens som tillgänglighet samt att du som användare lätt ska kunna söka upp det just du behöver hjälp med.

Men visste du att du även kan skapa din egen inloggning och både skicka in och följa ärenden som landar hos vår helpdesk? Nedan beskriver vi hur du går tillväga för att dra nytta av STR Hjälpcenter ännu mer.

hjalpcenter_inloggning.jpg
1
Ordna en inloggning

Utöver att ta del av det innehåll som ligger inne i STR Hjälpcenter kan du även ordna en inloggning. Du kan med andra ord skapa din egen profil inne i hjälpcentrat. Genom din profil kan du sedan skapa supportärenden som landar hos vår helpdesk - och alla ärenden som du skickar kopplas till din profil.

Klicka här för att ta del av instruktioner för att skapa en inloggning

hjalpcenter_arenden.jpg
2
Följ dina skapade ärenden

Oavsett om du väljer att kontakta oss via telefon, chatt, mail, formulär eller Messenger-funktionen inne i STR Hjälpcenter kommer ärendena att kopplas till din profil. Via din inloggning kan du sedan följa alla ärenden som är kopplade till din e-postadress och kolla status för dem. Du kan även se de ärenden som tillhör det företag du är registrerad på som dina kollegor har skickat in.

Klicka här för instruktioner om hur du följer dina ärenden

OBS. Om du tittar uppe i den blåa toppmenyn här på STR.se hittar du numer även en länk till STR Hjälpcenter.


Tidigare artiklar
STR lanserar nytt hjälpcenter
Skapa och följ ärenden i STR:s nya hjälpcenter
Hjälp oss att göra STR Hjälpcenter ännu bättre

Synpunkter eller önskemål?

Har du synpunkter eller önskemål gällande STR Hjälpcenter?
Skriv ett mail till helpdesk@str.se eller använd dig av funktionerna inne i hjälpcentrat för att göra din röst hörd. Dina tankar är värdefulla för oss i arbetet att utveckla hjälpcentrat vidare!